[Jornada] Treball amb joves i inclusió social. Reptes i dilemes per a l’acció

Hem posat moltes ganes i il·lusió en construir aquesta jornada. Amb professionals de tota Catalunya, diverses entitats i joves de Ciutat Meridiana. Esperem puguis venir i gaudir-la.
Data: 16 de juny de 2017
Lloc:Centre Cruïlla. C. Pedraforca, 2-6. Ciutat Meridiana, Nou Barris, Barcelona
Inscripcions: En el següent link
#CLOSERbcn / #socialinclusionweek
En el marc del projecte europeu CLOSER, us proposem una jornada de reflexió i participació al voltant de l’exclusió social i el treball amb joves al barri de Ciutat Meridiana.
A partir del debat entre professionals en diversos espais del barri, pretenem buscar tant consensos com dissensos pel que fa a la praxis de la intervenció amb joves, com noves vies d’actuació a partir de l’activitat comuna. Volem que el diàleg, la participació, el debat i la crítica facin honor al lema del projecte – Rethinking Social Inclusion– i que els resultats que obtinguem siguin aplicables tant aquí com arreu.
PROGRAMA
9.00 – Registre a l’aire lliure: a la plaça del davant de la parada de metro L11 – Ciutat Meridiana
9.30 – Presentació del projecte i la metodologia de les Jornades, a càrrec de Juan Pedregosa, de CEPS PROJECTES SOCIALS.
10.00 – Divisió en 3 tallers temàtics
Des de la plaça, els assistents aniran a tres espais diferents del barri on es treballaran cadascuna de les temàtiques. Cada taller comptarà amb animació, un cas d’estudi il·lustratiu i una dinàmica específica.
TALLER 1. Inserció / Apoderament
Subtemes: Orientació / Formació / Creació d’ocupació/ Intervenció social
Testimoni de joves sobre la seva experiència d’orientació/inserció i formació
Dinamització: Juanfra Carrasco i Claudia Marina. Centre Cruïlla.
Lloc: Biblioteca Zona Nord
TALLER 2. Convivència/identitats
Subtemes: Comunitari / Gènere / Interculturalitat / Cultura
Cas pràctic a partir de la realitat sociocultural d’un territori a Lleida
Dinamització: Jorge Moreno Aguilar i Glòria Ferrer Georges, col·legiats 9094 i 3514, del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya, respectivament.
Lloc: Centre Cívic Zona Nord
TALLER 3. Polítiques inclusives
Subtemes: Diàleg amb joves / Eficiència / Visió de futur/ Medi ambient
Cas pràctic: el programa per l’oci, la participació i el voluntariat per a joves amb síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals
Amb Eva Betbesé, coordinadora pedagògica i Jordi Corpas, responsable del departament d’oci, temps de lleure i voluntariat de DownLleida.
Dinamització: AcPpJ- Associació Catalana de Professionals per les polítiques de Joventut
Lloc: Associació de Veïns Ciutat Meridiana
12.15 – Presentació de les conclusions dels tres tallers temàtics
Dinàmica Check Point Esperança
Els i les joves del projecte Ciutat Esperança il·lustraran cada una de les temàtiques amb presentació del seu treball i reflexió conjunta prèvia i contrast amb els resultats de cada grup de treball.
Els relators de cada taller faran una presentació de la dinàmica (estudi de cas, procés i conclusions).
Dinamització: Antonio Alcántara, membre del CEESC
Lloc: Biblioteca Zona Nord
14.00 – Conclusions
A càrrec de representants del CEESC, AcPpJ, CEPS PROJECTES SOCIALS i Centre Cruïllla.
14.30 – Paellada popular a l’aire lliure
En el marc dels espais habilitats per a la Festa Major de Ciutat Meridiana.
El preu de la inscripció és de 5€ que inclouen l’esmorzar i el dinar.
Organitzen:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
El present projecte ha estat finançat amb el suport de la Comissió Europea.
Aquesta publicació (comunicació) és responsabilitat exclusiva del seu autor.
![]() |
![]() |
Categories